Hierom zetten wij social media in bij de verkoop van jouw huis



Hierom zetten wij social media in bij de verkoop van jouw huis
24 jul. 2023·
Leestijd:

Klaar met werk, heerlijk! Even lekker scrollen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Je bent niet de enige die dit doet. Inmiddels gebruiken 14,1 miljoen mensen in Nederland social media! Stel je eens voor hoeveel mensen jouw woning zien als wij jouw woning promoten op social media! Maar heeft het inzetten van social media ook echt positieve invloed op de verkoop van jouw woning? Wij vertellen het je in onze blog.

Social media gebruik in Nederland

Even een aantal cijfers op een rij:

  • In Nederland gebruiken 14,1 miljoen mensen social media
  • Gemiddeld gebruikt men bijna 2 uur per dag social media
  • YouTube heeft 9,9 miljoen gebruikers in Nederland
  • Facebook heeft ook 9,9 miljoen gebruikers in Nederland
  • Instagram heeft 7,8 miljoen gebruikers in Nederland
  • LinkedIn heeft 5 miljoen gebruikers in Nederland
  • TikTok heeft 4 miljoen gebruikers in Nederland

Ontzettend groot bereik

Als je naar bovenstaande cijfers kijkt, is het misschien al wel duidelijk waarom social media tegenwoordig wordt ingezet door makelaars om een woning te verkopen. Het bereik is namelijk ontzettend groot. Als wij een foto op een social media platform plaatsen, kunnen mensen deze post liken, delen en vrienden taggen. Die vrienden kunnen ook weer vrienden taggen en zo wordt het bereik alsmaar groter.

Hoe zien onze posts eruit?

De woningen worden voornamelijk op Facebook en Instagram geplaatst. Dit is handig omdat beide platformen een andere doelgroep hebben. Op Facebook zitten vooral volwassenen en Instagram is juist populairder onder de jongere doelgroep. Beide doelgroepen worden dus aangesproken met onze woningposts.

We plaatsen een aantal foto’s van de woning. Dit zijn foto’s van de voorkant van de woning, de woonkamer, de keuken en een foto van de tuin. Zo heeft degene die de post ziet gelijk een goed beeld over de woning. In de tekst vertellen we waar de woning staat en geven we een korte indruk van de indeling en de omgeving.

Ook staat er altijd een link in het bericht. Als er iemand interesse in de woning heeft kan diegene op de link klikken en wordt diegene gelijk doorverwezen naar de woning op onze website. Hier vindt de geïnteresseerde meer informatie, meer foto’s en onze contactgegevens om een bezichtiging in te plannen.

Social media hebben zeker wel invloed op de verkoop van jouw huis. We bereiken veel meer mensen dan wanneer de woning alleen op onze website en funda staat. Zo heb je dus meer kans om jouw woning te verkopen!

Andere interessante nieuwsartikelen

Bouwkundige keuring bij het aankopen van een nieuw huis

De eerste bezichtiging is geweest, dit is echt jouw droomhuis! Vol goede moed ga je naar de tweede bezichtiging. Dan zie je ineens een vochtplek op de muur zitten en die schimmel op het kozijn zat er de eerste keer ook nog niet, toch? Tijdens de bezichtigingen kan het zijn dat je door een roze bril kijkt en hierdoor niet alle gebreken ziet. Hier kan een bouwkundige keuring je voor behoeden.

18 apr. 2024 Meer lezen

Huizen bezichtigen, hoe doe je dat?

Dan is het eindelijk zo ver, je hebt een huis op het oog en kunt morgen dan eindelijk de woning goed bekijken en beoordelen. Maar hoe doe je dit? Waar moet je op letten om een goed beeld te krijgen van de staat van de woning en misschien wel het allerbelangrijkste, hoe is de locatie? Daarom hier een paar handige tips en checklists om te bezichtigen als een volwaardig huizenjager.

26 mrt. 2024 Meer lezen

Winschoten
Oldambtplein 7
9671 PP Winschoten

Groningen
Nieuwe Markt 15
9712 KN Groningen

Assen
Jan Fabriciusstraat 7
9401BC Assen

Back to top